Hrebeňovka Nízkych Tatier v zime❄️

✍️ Vytvoril:

📅 Naposledy aktualizované:

Hrebeňovka Nízkych Tatier v zime je príjemná túra, ktorá sľubuje nádherné kruhové výhľady. Začali sme na Donovaloch s cieľom dôjsť na Čertovicu a tým dokončiť našu Cestu SNP. Počasie bolo priam ideálne a aj keď som pôvodne nemal v pláne točiť video, tie výhľady som musel zachytiť.

Hrebeňovka Nízkych Tatier – Mapa

hrebeňovka nízkych tatier mapa

Trasa je dlhá 54km a podľa mapy je ju možné zvládnuť zhruba za 17 hodín. Keďže však prechádza úsekmi, ktoré nie sú veľmi navštevované, a teda prešľapané, môže sa tento čas aj výrazne predlžiť.

Útulňa pod kečkou

Prvú noc sme strávili na útulni, vzdialenej asi hodinku pohodlným tempom od Donovál. Na tej útulni je všetko, čo môže pocestný turista žiadať. Od suchého dreva a matracov až hracie karty či iné stolné hry. Narúbali sme drevo, rozložili oheň a vyspali sa do ružova. Aj napriek tomu, že vonku bolo -15°C. Vo vnútri stačilo tričko.

Smer útulňa Ďurková

Vstávame skoro, na cestu sa však vyberáme neskoro. Deň je nádherný, a tak sa ide dobre. Občas zabúdame na čas pri fotení tej nádhery, ktorou sme obklopení. Na obed si uvedomujeme, že musíme pridať, a tak za zrýchleného tempa dorážame večer na útulňu Ďurková.

Nový cieľ

Ráno sa pred chatou rozdeľujeme a vyrážame na cestu. Je jasná obloha a všade na vôkol ma obklopujú nádherné výhľady obohatené jasnými lúčmi vychádzajúceho slnka. Ide sa výborne, chodník je v tejto časti príjemne prešľapaný, takže sa sústredím už len na tú nádheru okolo. Pri pohľade na hodinky zisťujem, že by som to dnes mohol stihnúť aj ďalej ako Štefánikova chata.

Kamzik, Nízke Tatry

Asi pol hodinky pred Chopkom stretávam stádo kamzíkov. Spolu s nádherným počasím mi veľmi spríjemňujú náladu.

Na Chopku dobíjam batérie a pokračujem smerom Štefánička. Chodníkom sa ide dobre, dnes tu už prešlo veľa turistov, tak sa nikde nezabáram a na Štefáničku dorážam v rozumnom čase. Po krátkej konverzácii s chatárom sa vydávam na cestu smer Čertovica. Slnko pomaly zapadá, no na Čertovicu dorážam ešte za vidna.

Mám 2 hodiny do odchodu autobusu, ktorý ide do Prešova okľukou cez Banskú Bystricu. Začínam stopovať. Asi po pol hodinke zastavuje auto a berie ma priamo až do PO.

Záver

Hrebeňovka Nízkych Tatier ponúka jeden z najkrajších výhľadov na Slovensko. Dajte si však pozor na čas, keďže krátke zimné dni v kombinácii s neprešľapanými chodníkmi vám môžu túru výrazne predlžiť.

Ďalšie informácie 💬

Zaujímavé články

Moje cestopisy a články o susedných krajinách